Gianni Versace: Το τραγικό τέλος στα σκαλοπάτια του σπιτιού του στο Μαϊάμι

H ζωή του ήταν γεμάτη φλάς, δόξα, χρήμα. Κυκλοφορούσε αγκαλιά με τα διασημότερα μοντέλα . Οι δημιουργίες του κοσμούσαν τις σελίδες των διασημότερων γυναικείων περιοδικών όπως της Vogue, της Elle, του Marie Claire.  
Ηταν ένας από τους κορυφαίους σχεδιαστές μόδας του 20ου αιώνα, με την επιρροή του να φτάνει μέχρι τις μέρες μας.

Πρόκειται για τον Τζιάνι Βερσάτσε. Το τέλος του ωστόσο ήταν τραγικό και άδοξο. Ενας άγνωστος τον πυροβόλησε στα σκαλιά του σπιτιού και τον δολοφόνησε ακαριαία. Ηταν 5 Ιουλίου στο κοσμοπολίτικο South Beach, στο Μαϊάμι της Φλόριντα. Πριν από 24 χρόνια.

Ο Τζιοβάνι Βερσάτσε γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1946 στο Ρέτζιο Καλάμπρια, στο Ρήγιον της Μεγάλης Ελλάδας. 
Η μητέρα του Φραντσέσκα ήταν μοδίστρα και ο νεαρός Τζιάνι μεγάλωσε βοηθώντας και παρακολουθώντας την δουλειά της.

Μετά την αποφοίτησή του από το Κλασσικό Λύκειο της γενέτειρά του, όπου διδάχτηκε μεταξύ άλλων λατινικά και αρχαία ελληνικά, εργάστηκε για μικρό χρονικό διάστημα στην μπουτίκ της μητέρας του, προτού μετακομίσει το 1972 στο Μιλάνο. 

Εκεί δούλεψε σε αρκετά ατελιέ, όπως τα Genny της οικογένειας Τζιρομπέλι, Complice, Mario Valentino και Callaghan

Η άνοδος του ήταν κατακόρυφη. Τις δεκαετίες του’80 και του ’90 δημιούργησε μια αυτοκρατορία στον χώρο της μόδας, με σύνολα που απέπνεαν αισθησιασμό και σεξουαλικότητα, όπως διαβάζουμε στο san simera.  
Τα πιο διάσημα σχέδια του περιελάμβαναν φορεσιές τύπου μπόντατζ, μπέιμπι-ντολ από πολυβινυλοχλωρίδιο και ασημένιες τουαλέτες. Οι αντίπαλοί του θεωρούσαν τα φανταχτερά σχέδια του χυδαία.

Το 1993, ο Τζιάνι Βερσάτσε διαγνώστηκε με ένα σπάνιο καρκίνο του έσω ωτός. Πάλαιψε και νίκησε την αρρώστια, αλλά σταδιακά πέρασε ένα μεγάλο μέρος των επιχειρηματικών του ευθυνών σε μέλη της οικογένειάς του. Ο ίδιος με τον σύντροφό του Αντόνιο Ντ’ Αμίκο-μοντέλο και μετέπειτα σχεδιαστή του οίκου του- περνούσαν τον μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους στην βίλα του στο Μαϊάμι Μπιτς της Φλώριδας

 
Το θλιβερό τέλος
Το ζεστό και υγρό πρωινό της 15ης Ιουλίου του 1997, ο 50χρονος Ιταλός ιδρυτής της λαμπερής αυτοκρατορίας της μόδας μίλησε με το «Μιλάνο», εργάστηκε στο γραφείο και έφυγε από το «παλάτι» του για το «News Café», μόλις τρία τετράγωνα πιο κάτω από την επιβλητική κατοικία του.

Τακτικός θαμώνας, ο Βερσάτσε, πήρε έναν καφέ, μίλησε με τους υπαλλήλους, αγόρασε περιοδικά μόδας και γύρισε γρήγορα στην «Casa Casuarina», το ανάκτορό του.

Ανέβηκε τα μαρμάρινα σκαλοπάτια κι έκανε να βάλει το κλειδί στην πόρτα. Εκείνη τη στιγμή, ένας μελαχρινός άντρας που φορούσε βερμούδα, γκρι φανελάκι, ροζ καπέλο του μπέιζμπολ και είχε στην πλάτη ένα σακίδιο άρχισε να ανεβαίνει τα ίδια μαρμάρινα σκαλοπάτια, όπως αναφέρει το reader.

Ο Άντριου Κούναναν έβγαλε ένα πιστόλι και πυροβόλησε τον Τζιάνι Βερσάτσε, δύο φορές και έφυγε ατάραχος.

Ποτέ δεν δόθηκαν πειστικές απαντήσεις για το κίνητρο του Κούναναν εκείνο το πρωινό της 15ης Ιουλίου, που τον οδήγησε να σκοτώσει τον λαμπερό και διάσημο Τζιάνι Βερσάτσε. 

Ο λόγος που επιλέχθηκε ως θύμα ο διάσημος σχεδιαστής παραμένει άγνωστος. Οι εγκληματολόγοι που ασχολήθηκαν με την υπόθεση υποστήριξαν ότι ο Κούναναν σκότωνε πλούσιους και επιτυχημένους ανθρώπους, γιατί απλά τους ζήλευε.

 
Η μοίρα του δολοφόνου
Στις 23 Ιουλίου του 1997, λιγότερο από δύο εβδομάδες μετά τη δολοφονία του Βερσάτσε, το πτώμα του Άντριου Κούναναν βρέθηκε σε ένα πλωτό σπίτι στο Μαϊάμι.

Είχε αυτοκτονήσει με το ίδιο πιστόλι που είχε αφαιρέσει τη ζωή τριών ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένου και του διάσημου Βερσάτσε.

Η αυτοκτονία του Κούναναν έβαλε τέλος στο ανθρωποκυνηγητό της αστυνομίας, αλλά σηματοδότησε την αρχή μιας διετούς αναζήτησης απαντήσεων.

Ο Κουνάναν δεν είπε ποτέ σε κανέναν τους λόγους που τον οδήγησαν στη δολοφονία του Βερσάτσε. Οι φήμες οργίαζαν ότι είχε αρχίσει – λέει – να σκοτώνει για να εκδικηθεί αυτόν που τον είχε μολύνει με τον ιό του Aids. Ωστόσο η νεκροψία αποκάλυψε ότι ο Κουνάναν δεν είχε τον ιό!

Μια από τις πιο εντυπωσιακές πτυχές της ζωής του Κουνάναν είναι, ότι ενώ ενδιαφερόταν για την τέχνη, τη μόδα, τη λογοτεχνία και τα ταξίδια – το πτώμα του βρέθηκε δίπλα σε μια στοίβα περιοδικών, συμπεριλαμβανομένου και της Vogue – ποτέ δεν προσπάθησε να μπει νόμιμα σε αυτούς τους χώρους.

ΠΗΓΗ