Μεγάλος Περίπατος: Ποιοι δρόμοι αλλάζουν κατεύθυνση – Δείτε εναλλακτικές διαδρομές

Το «νέο Σύνταγμα» – Καλύτερα προετοιμασμένοι οι οδηγοί – Παραμένει το πρόβλημα στην Πανεπιστημίου – Αντιδράσεις από τους οδηγούς ταξί
Εάν μπορεί να εξαχθεί κάποιο συμπέρασμα από την πρώτη ημέρα προσαρμογής της κυκλοφορίας στη νέα μορφή της πλατείας Συντάγματος, είναι ότι οι οδηγοί ήταν πολύ καλύτερα προετοιμασμένοι γι’ αυτή τη φάση της παρέμβασης. Η διέλευση από το Σύνταγμα, μετά από τον περιορισμό των διαθέσιμων λωρίδων σε τρεις, αναλογικά, δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολη.

Το μεγάλο πρόβλημα παραμένει στην Πανεπιστημίου. Ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής όπου ο όγκος των οχημάτων προκαλεί έμφραγμα σε μια ακτίνα πολλών χιλιομέτρων ακτινικά του κέντρου, φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι οδηγοί επί του παρόντος αρνούνται να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση.

Και η νέα κατάσταση είναι ότι τα ΙΧ αποτελούν το λιγότερο ενδεδειγμένο μέσον για να κινηθεί στο κέντρο ή απλώς να το διασχίσει.

Σε ό,τι αφορά στις εργασίες, η κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος αναπλάστηκε κατά το σχέδιο του Δήμου μέσα σε μερικές ώρες. Το επόμενο βήμα είναι η εφαρμογή των αντιδρομήσεων στο «Γ» που σχηματίζουν οι οδοί Καραγιώργη Σερβίας και Βουλής, το οποίο θα αποδοθεί στα ταξί.

Με την αντιδρόμηση του τελευταίου κομματιού της Κολοκοτρώνη, από τη Σταδίου έως τη Βουλής, θα ολοκληρωθεί το μέρος αυτό των παρεμβάσεων για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας.

Επί του παρόντος οι εντυπώσεις των Αθηναίων ποικίλουν. Πεζοί και καταστηματάρχες δηλώνουν κατά το πλείστον ικανοποιημένοι από τη νέα μορφή που προσλαμβάνει το κέντρο της Αθήναςενώ οι οδηγοί που, για οποιονδήποτε λόγο, επιλέγουν να κινηθούν στην περιοχή είναι από εκνευρισμένοι έως αγανακτισμένοι.

Οι οδηγοί ταξί αντιμετωπίζουν πλέον μεγάλο πρόβλημα, καθώς η πελατεία με προορισμό το κέντρο έχει μειωθεί, ενώ τα ίδια τα οχήματα εγκλωβίζονται στη συμφόρηση, με ή χωρίς επιβάτες.

Παράλληλα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η γκρίνια και ο σαρκασμός έχει μετατοπιστεί στην αισθητική και το κόστος του αστικού εξοπλισμού, καθώς αρκετοί χρήστες υιοθετούν τη γραμμή Πολάκη. Αγνοώντας ότι ο Δήμαρχος έχει παράσχει εξηγήσεις αναλυτικά για το πόσο κοστίζουν οι ζαρντινιέρες, τα παγκάκια κ.λπ.

Προφανώς όσοι επικρίνουν -και δη ανελέητα- τον Μεγάλο Περίπατο, προτιμούσαν πχ την άναρχη και παράνομη πιάτσα των ταξί στο κομμάτι από την Καρ. Σερβίας έως την Μητροπόλεως ή και ακόμη παραπέρα. Παρόλ’ αυτά, θα πρέπει να έχουν δίκιο όσοι παραπονέθηκαν ότι η περίμετρος των καινούργιων κυκλικών πάγκων είναι εντελώς ακατάλληλη για να καθίσει κάποιος υπό συνθήκες έντονης ηλιοφάνειας. Η μεταλλική τους επιφάνεια, λόγω των αυξημένων θερμικών φορτίων, μετατρέπεται σε σχάρα για μπάρμπεκιου. Ενδεχομένως μια προσθήκη ξύλινης επένδυσης θα έδινε λύση στο πρόβλημα και ταυτόχρονα θα «ζέσταινε» -αισθητικά μόνο, όχι κατά κυριολεξία- τα λευκά σιδερένια παγκάκια.

Οδηγοί, αποφύγετε το κέντρο

Ας παρατεθούν εδώ, για άλλη μία φορά, οι εναλλακτικές διαδρομές που προτείνει ο Δήμος Αθηναίων προς αποφυγήν ταλαιπωρίας κατά τη διάσχιση του κέντρου με ΙΧ.

Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη

– Μέσω Ακαδημίας

– Μέσω Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Καλλιρόης

– Μέσω Λ. Αλεξάνδρας

Επίσης προτείνονται εναλλακτικά μέσα και συνδυασμοί μετακινήσεων:

– Για την είσοδο στο κέντρο από τα προάστια προτείνεται και η μετεπιβίβαση, τηρώντας όλους τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, όπως στο Μετρό (π.χ. στον μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο μετρό Συγγρού-Φιξ) και στα λεωφορεία και τρόλεϊ.

– Για τις κοντινές μετακινήσεις στο κέντρο προτείνεται, όπου είναι δυνατόν, το περπάτημα και το ποδήλατο.

– Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής στο κέντρο είναι 8:30-10:00 το πρωί και 2:00-4:00 το απόγευμα.

Στην παρούσα φάση σταδιακής εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Μεγάλου Περιπάτου, δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η αποκλειστική χρήση των ΜΜΜ στις νέες λωρίδες κυκλοφορίας τους, που διαμορφώνονται στο κέντρο της πόλης έπειτα από πολλά χρόνια (Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Βασ. Σοφίας, Φιλελλήνων και στο κάτω μέρος της Πλατείας Συντάγματος). Οι λεωφορειολωρίδες θα ενεργοποιηθούν σύντομα, όταν η κυκλοφορία προσαρμοστεί στις νέες ρυθμίσεις, ταυτόχρονα με τη λειτουργία αρκετών νέων οργανωμένων χώρων και θέσεων αναμονής ταξί.

Στην πλατεία Συντάγματος,οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετούνται και από τα ταξί που βρίσκονται στον χώρο αναμονής επί της οδού Όθωνος, τα οποία πλέον έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής επί της Λ. Αμαλίας (από την οδό Όθωνος έως την οδό Φιλελλήνων) με νότια κατεύθυνση.Πρωτο Θεμα

Translate »