Η BMW εισάγει για πρώτη φορά την Ψηφιακή Τέχνη σε οχήματα. Η καλλιτέχνης Cao Fei δημιουργεί το Digital Art Mode.

Λας Βέγκας.  Με την ευκαιρία της Έκθεσης Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων (CES), η BMW παρουσίασε το Digital Art Mode, εισάγοντας για πρώτη φορά την ψηφιακή τέχνη σε οχήματα. Η διεθνούς φήμης Κινέζα καλλιτέχνις πολυμέσων, Cao Fei, δημιούργησε το Digital Art Mode, σηματοδοτώντας την επέτειο των 50 χρόνων της πολιτιστικής εμπλοκής της BMW. Στη φετινή έκθεση CES στο Λας Βέγκας, το Digital Art Mode έκανε το ντεμπούτο του στο εσωτερικό μιας BMW iX M60.

Το Digital Art Mode εντάσσεται στα νέα My Modes: Με την μοναδικότητά τους αναβαθμίζουν την οδηγική εμπειρία σε μία BMW δημιουργώντας μία συνέργεια των λειτουργιών του οχήματος και της σχεδίασης του εσωτερικού. Ανάλογα με την οδηγική κατάσταση και τη διάθεση του οδηγού, μπορεί να δημιουργηθεί μία ολοκληρωμένη εμπειρία χρήστη σε επίπεδο λειτουργιών και συναισθημάτων, πατώντας απλά ένα μπουτόν ή μέσω φωνητικού ελέγχου (voice control). Για το σκοπό αυτό μπορούν να συγχρονίζονται με ακρίβεια οι έλεγχοι των συστημάτων κίνησης και διεύθυνσης, ο φωτισμός εσωτερικού ανάλογα με τη διάθεση, ο ήχος, καθώς και οι χρωματικοί συνδυασμοί και τα γραφικά του BMW Curved Display.

Ένα τεράστιο άλμα για την εμπλοκή της BMW στα πολιτιστικά δρώμενα: Μετά από 50 χρόνια και εκατοντάδες διεθνείς συνεργασίες, η BMW εισάγει τώρα την τέχνη στα οχήματα. Το καινοτόμο Digital Art Mode αποτελεί μία πρόσθετη επιλογή για να μπορούν οι οδηγοί να εξατομικεύουν την οδηγική εμπειρία σύμφωνα με τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους και να απολαμβάνουν άρωμα πολιτισμού στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Το Digital Art Mode είναι το αποτέλεσμα μιας εκτενούς συνεργασίας του τμήματος Σχεδιασμού του BMW Group με την Κινέζα καλλιτέχνιδα πολυμέσων Cao Fei, της οποίας η τέχνη δημιουργεί συναρπαστικές και αισθησιακές, εμβυθιστικές εμπειρίες. Το 2017, η Cao Fei σχεδίασε το 18ο BMW Art Car χρησιμοποιώντας το M6 GT3, το πρώτο του είδους του που είναι πλήρως ψηφιακό στην ιστορία αυτής της μοναδικής συλλογής κινούμενων έργων τέχνης. Με αυτή την πρώτη ενσωμάτωση ψηφιακής τέχνης σε ένα αυτοκίνητο, η Cao Fei και το BMW Group κάνουν τώρα το επόμενο βήμα μαζί.

Πρεμιέρα στη νέα BMW iX M 60: ένα ψηφιακό έργο τέχνης που συμβολίζει τη βαθειά σχέση της ανθρωπότητας με τη φύση.
Το Digital Art Mode παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό στο πλαίσιο της Έκθεσης CES, με τη νέα BMW iX M60. Το στοιχείο αυτό θα διατίθεται και με άλλα μοντέλα παραγωγής της BMW το 2022. Επιλεγμένα μοντέλα θα διατίθενται με το Digital Art Mode ως ένα εξατομικευμένο προαιρετικό χαρακτηριστικό το οποίο θα είναι διαμορφωμένο απευθείας από το εργοστάσιο, ενώ άλλα, θα μπορούν να το αποκτούν εκ των υστέρων μέσω της λειτουργίας απομακρυσμένων ενημερώσεων λογισμικού που είναι ενσωματωμένη στη διεπαφή χρήστη. «Με το νέο Digital Art Mode, η εμπλοκή της BMW στα πολιτιστικά δρώμενα φτάνει σε νέα επίπεδα, δημιουργώντας παράλληλα κάτι εντελώς μοναδικό», δήλωσε ο Christoph Grote, Ανώτερος Αντιπρόεδρος του τομέα Digital Car, BMW Group. «Για πρώτη φορά, καθιστούμε την ψηφιακή τέχνη αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ψηφιακής εμπειρίας σε ένα αυτοκίνητο και χρησιμοποιούμε καινοτόμα τεχνολογία για να μετασχηματίσουμε την κινητικότητα σε μία εξατομικευμένη, άκρως αποκλειστική και συναισθηματική εμπειρία».

Το ψηφιακό έργο τέχνης που παρουσιάζεται στο BMW Curved Display και δημιούργησε η Cao Fei, μιλά για τη συνεχή αλλαγή ενός παγκοσμιοποιημένου και διασυνδεδεμένου κόσμου και ονομάζεται “Quantum Garden”. Γαλαξίες οπτικών χώρων, γεμάτοι από κουκίδες, φωτεινές δέσμες και νεφελώματα βρίσκονται σε μία αέναη κίνηση προσέγγισης και απομάκρυνσης μεταξύ τους, με μεταβαλλόμενες ταχύτητες και με το μέγεθός τους να αυξάνεται και να συρρικνώνεται συνεχώς. Οι εικόνες αυτές αντικατοπτρίζουν την αόρατη αλλά διαρκή σχέση που συνδέει τους ανθρώπους, τις ομάδες και τα συστήματα που επηρεάζουν το ένα με το άλλο ακόμα και από απόσταση, και στο πλαίσιο αυτό τροποποιούν το περιβάλλον τους. Στο έργο της – που δημιουργήθηκε ειδικά για το Digital Art Mode – η Cao Fei συνδυάζει τις σκέψεις της αναφορικά με τις παγκόσμιες αυτές συνδέσεις και συσχετισμούς με την επιδίωξη μιας συλλογικής μορφής αυτού που συχνά περιγράφεται στην ασιατική κουλτούρα ως η τέλεια αρμονία της ανθρωπότητας και της φύσης. Η ίδια η καλλιτέχνης εξηγεί αυτή την ακατάπαυστη αναζήτηση ως εξής: «Η επιθυμία για σύνδεση είναι διάχυτη παντού. Είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να συνεργαζόμαστε με τον κόσμο, να συμβιώσουμε με τη φύση και να αναζωογονούμε την ενέργειά μας».

«Το 2017 ήταν μία συναρπαστική χρονιά, μία εποχή όπου η ανθρωπότητα αγκάλιασε την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ). Την περίοδο αυτή, χρησιμοποίησα την επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality) για να δημιουργήσω το 18ο BMW Art Car, ένα αυτοκίνητο με δική του αύρα, εμπλουτισμένο με νέες τεχνολογίες. Το 2021 ήταν μία δύσκολη και ειδική χρονιά. Ενώ η ανθρωπότητα ήταν εγκλωβισμένη και αβοήθητη, ο κόσμος κινήθηκε αποφασιστικά προς το μετασύμπαν (metaverse), την εποχή της εμβύθισης στην εικονική πραγματικότητα. Στη φάση αυτή, μου ζητήθηκε πάλι να λάβω μέρος στο επαναστατικό Digital Art Mode της BMW», δήλωσε η Cao Fei. «Το έργο μου ‘Quantum Garden’ προσφέρει στον οδηγό της BMW την ευκαιρία να βιώσει τα συνεχώς μεταβαλλόμενα ψηφιακά τοπία ενός πολύπλευρου σύμπαντος σε μία οθόνη, όπου διασταυρώνονται η αφηρημένη ποίηση και τα pixels που διεγείρουν τις αισθήσεις. Το ατελείωτο δίκτυο συνδέει τις καρδιές μας στο κάλεσμα μιας καλής θέλησης από τα βάθη του σύμπαντος».

Η Cao Fei περιγράφει το “Quantum Garden” με δικό της τρόπο ως «μία ποιητική συλλογή από σύμπαντα, αμέτρητα άτομα, νεφελώματα και χιλιάδες ταχέως κινούμενες δέσμες φωτός από τα βάθη του σύμπαντος, καθώς και σειρές από γαλαξίες που αυξάνονται και μικραίνουν, διασταυρώνονται και επεκτείνονται, συνδυάζονται και αποχωρίζονται, καθίστανται αντιληπτά και ‘επικοινωνούν’ μεταξύ τους, γύρω από μυριάδες συνεχώς περιστρεφόμενα κέντρα. Σε ένα πολυδιαστασιακό σύμπαν, η τροχιά είναι μη γραμμική, το ταξίδι δεν έχει τέλος, μπορείς όμως ελεύθερα να αλλάζεις ανάμεσα σε μικρόκοσμο και μακρόκοσμο, να περιπλανιέσαι, να εξερευνάς και να εξελίσσεσαι».

Μία νέα οπτική του πολιτισμού: το BMW Group για μία φορά ακόμα πρωτοπορεί.

Το Digital Art Mode δημιουργήθηκε την επετειακή χρονιά της εμπλοκής του BMW Group στα πολιτιστικά δρώμενα. Επί 50 χρόνια, η BMW έχει αναλάβει κοινωνική ευθύνη στο χώρο του πολιτισμού με τις συνεργασίες και τις πρωτοβουλίες της. Στο πλαίσιο αυτό, εκατοντάδες μακροχρόνιες συνεργασίες έχουν καταστεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής βιωσιμότητας της εταιρείας. Πολλά από τα projects της έχουν ξεκινήσει την διερεύνηση των δυνατοτήτων που ενυπάρχουν στην ψηφιοποίηση προκειμένου να επεκταθεί η πολιτιστική εμπλοκή της, να αναπτυχθούν νέες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης και να επιτευχθεί προσέγγιση νέου κοινού.

Ψηφιακή τέχνη από την Cao Fei : από την αγωνιστική πίστα στο BMW Curved Display .

Όταν η Cao Fei σχεδίασε το BMW Art Car το 2017, το BMW Group για μία φορά ακόμα υπήρξε πρωτοπόρος στη δημιουργία καινοτόμων πολιτιστικών εμπειριών. Για πρώτη φορά, ένα όχημα μεταμορφώθηκε σε κινούμενο γλυπτό με τη βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας. Το BMW Art Car της Cao Fei περιλάμβανε τρία συστατικά: ένα βίντεο για έναν πνευματικό ταξιδιώτη στο χρόνο, μία carbon black BMW M6 GT3 και μία εγκατάσταση επαυξημένης πραγματικότητας από πολύχρωμα σωματίδια φωτός τα οποία καθίσταντο ορατά με τη βοήθεια μιας προσαρμοσμένης εφαρμογής προγραμματισμένης για την περίπτωση. Κάθε φορά που γινόταν χρήση της εφαρμογής κοντά στο αγωνιστικό αυτοκίνητο, στην οθόνη του smartphone προβάλλονταν αιωρούμενες, συνεχώς μεταβαλλόμενες φωτεινές λωρίδες πάνω και γύρω από την BMW M6 GT3 – αντικατοπτρίζοντας τη ραγδαία εξέλιξη της πατρίδας της καλλιτέχνιδας όπως απεικονίζεται στο 18ο BMW Art Car.

Η Cao Fei ‘βλέπει’ τη δουλειά της στο νέο Digital Art Mode ως άμεση συνέχεια της δημιουργικής συνεργασίας της με το BMW Group. Μετά το σχεδιασμό ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου με επαυξημένη πραγματικότητα, ακολουθεί τώρα η ενσωμάτωση της ψηφιακής τέχνης στο εσωτερικό των οχημάτων παραγωγής.

– Τέλος Δελτίου Τύπου –

 

Το BMW Group

Με τις τέσσερις μάρκες του, BMW, MINI, Rolls-Royce και BMW Motorrad, το BMW Group είναι ο Νο. 1 premium κατασκευαστής αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα προσφέρει premium χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες μετακίνησης. Σαν μία παγκόσμια εταιρία, το BMW Group λειτουργεί 31 μονάδες παραγωγής σε 15 χώρες και έχει ένα παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεων σε περισσότερες από 140 χώρες.

Το οικονομικό έτος 2020, το BMW Group πούλησε πάνω από 2,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα και περισσότερες από 169.000 μοτοσικλέτες παγκοσμίως. Το κέρδος προ φόρων για το οικονομικό έτος 2020 ήταν 5,22 δισεκατομμύρια ευρώ, με έσοδα που ανήλθαν στα 98,99 δισεκατομμύρια ευρώ. Στις 31 Δεκεμβρίου του 2020, το BMW Group είχε παγκόσμιο έμψυχο δυναμικό 120.726 ατόμων.

Η επιτυχία του BMW Group ανέκαθεν βασιζόταν στη μακροπρόθεσμη συλλογιστική και υπεύθυνη δράση. Ως εκ τούτου, η εταιρία έχει δημιουργήσει οικολογική και κοινωνική βιωσιμότητα σε όλη την αλυσίδα αξιών, ολοκληρωμένη προϊοντική ευθύνη και μία σαφή δέσμευση για τη διατήρηση των φυσικών πόρων, στο πλαίσιο της στρατηγικής της.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupView

Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroup

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/bmw-group/

BMW Group Hellas

Κωνσταντίνος Διαμαντής

Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας

Τηλέφωνο: +30 210 9118151

e-mail: konstantinos.diamantis@bmw.gr

ΠΗΓΗ: BMW.gr